17.01.2017

ВСЯКО ЕВРО, ИНВЕСТИРАНО В РЕКЛАМА, НОСИ 7 ЕВРО УВЕЛИЧЕНИЕ НА БВП

Рекламата има потенциал да стимулира растежа на икономиката в ЕС. Това сочи първият по рода си доклад, посветен на ролята на рекламата в икономиката на Стария континент.
Независимото проучване на консултантската компания Делойт, озаглавено  „Значението на рекламата“, е поръчано от Световната федерация на рекламодателите и 11 партньори от индустрията*.  Според него рекламата е допринесла за близо 6 милиона работни места в ЕС и за 4,6% от общия БВП в общността.

Докладът е идентифицирал три ключови направления, за които рекламата осигурява директни или индиректни ползи за европейската икономика и граждани и като цяло.

Икономически ползи: Всяко евро, вложено в реклама, добавя приблизително седем евро към БВП. Това означава, че вложените в реклама 92 милиарда евро през 2014 г. в ЕС са донесли 643 милиарда евро на БВП, представлявайки 4,6 % от общия БВП на общността.

Ползи, свързани със заетостта:
 Рекламата осигурява почти 6 милиона работни места в ЕС, което е 2,6% от общата заетост в общността.

Социални ползи: Рекламата носи лични и социални ползи, финансирайки или частично финансирайки медийните услуги. Благодарение на рекламата, жителите на ЕС получават достъп до новини, забавления и различни комуникационни платформи, при това на много по-ниска цена, а често дори и безплатно.  Вложените през 2014 г. 92 милиарда евро в реклама всъщност са финансирали генерирането на всякакъв вид съдържание.

Ето защо европейската рекламна индустрия апелира за мораториум върху бъдещи рестрикции по отношение на рекламата. Гилдията е притеснена, че промените в Аудио-визуалните медийни услуги и директивите за ePrivacy, биха създали допълнителни ограничения, ощетявайки Европейската дигитална икономика и намалявайки нейния потенциал да създава местни шампиони и нови работни места.

Цялото проучване можете да видите ТУК

Въпроси&отговори, във връзка с обхвата и методиката на изследването ТУК

*Изследването е поръчано от Световната федерация на рекламодателите и още 11 организации, между които: AdvertisingAssociation UK (AA); Association des Agences-Conseils en Communication (AACC) ; Association of European Radios (AER); European Association of Communications Agencies (EACA); European Broadcasting Union (EBU);The Association of television and radio sales houses (EGTA)]; Internet Advertising Bureau EU (IAB EU); Mainostajat Finland;Organisation Werbungtreibende im Markenverband (OWM)]; Union des Annonceurs (UDA) ; Union des Entreprises de Conseil et Achat Media (UDECAM)

Запиши се за нашия бюлетин