31.10.2023

Вдъхновение и иновации: Разговор с GOBOX за новото им лице, вътрешни промени и развитие на младите кадри в индустрията

В днешно време рекламата и комуникацията са доказани инструменти за успешния бизнес. За да разберем как една рекламна агенция може да се приспособи и израства в този динамичен свят, разговаряме с GOBOX – агенция, която претърпя ребрандиране и внася редица иновации, както външно, така и вътрешно. Агенцията, също така, е член на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), което добавя още едно измерение към усилията на екипа ѝ за развитие и промяна в индустрията.

Източник: GOBOX

За да разберем повече за причините, довели до промените в агенцията, разговаряме с екипа на GOBOX.  Ето какво ни споделиха:

Какво вдъхнови gobox да направи ребрандирането на агенцията си?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Агенцията ни навърши 13 години през тази година и решихме, че е повече от необходимо да катализираме хормоните на този независим тийнейджър в още по-конструктивна посока. Наричаме го по-скоро brand upgrade, защото освен смяна на визуалната идентичност, актуализираме и начина ни на работа „отвън“ и „отвътре“, стремейки се да отговорим на нуждите на пазара.’

Денислава Ковачева, Account Director, GOBOX: ‘Екипът ни се състои от хора, които не седят на едно място и ежедневно се информират за новите тенденции и трендове. Ребрандирането е естественото отражение на всичко това. Новата идентичност на GOBOX e свежа стъпка напред, която обаче носи със себе си и стабилно натрупаният опит до момента.’

Какви нови услуги и възможности ще предлага gobox след ребрандирането?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Основният ни фокус ще продължи развиване на криейтив звеното с текущото позициониране GOBOX | CREATIVE & EFFECTIVE, като вече вътрешно обединяваме звената за дизайн на опаковки GOBOX | PACKAGING и бизнес консултиране GOBOX | CONSULTING.

От години екипът ни изцяло се фокусира над цялостния подход в решаването на комуникационни казуси. Вярваме, че, за да създава истинска стойност за своите партньори, всяка агенция трябва да не предлага конкретни услуги, а да е като един холистичен и завършен партньор в планирането, създаването, имплементацията и най-вече в градивното подобряване на всяко комуникационно решение.’ 

Имайки предвид случващите се промени, предстоят ли такива и в управлението на агенцията? 

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘От ноември официално агенцията ще има и нов управител, нашият Client-Service Director, Минчо Василев. Неговият изключителен професионализъм, подход към комплексните проблеми на пазара и доказани резултати за нашите партньори през последните 10 години доведоха и до естественото взаимно решение той да поеме навигацията и ‘пубертета’ на екипа. Текущите управители Георги Първанов и Петър Бояджиев ще останат в ролите си на криейтив директори с фокус над големите идеи и работещи решения.’ 

Г-н Василев, какви са Вашите виждания, идеи и цели спрямо индустрията и Вашата агенция?

Минчо Василев, Client Service Director, GOBOX: ‘Виждаме как комбинацията между предизвикателства и възможности пред бизнеса днес е като истински roller coaster за компаниите и техните маркетинг екипи, а неочакваните промени очаквано изискват по-голяма гъвкавост и решителност от нас специалистите в рекламната индустрия.

Вярвам, че именно това дава предпоставки да се стремим към генерална промяна в мисленето и съществуването на агенциите, а от там и в отношенията между екипи, клиенти и партньори, брандове и техните аудитории.

В този ред на мисли, GOBOX поема по път, който цели да извежда постоянно екипа ни извън зоната на комфорт, да предизвиква таланта и да постига повече за клиентите чрез иновативни тактики и стратегии.’

Какви методи използвате за намирането и задържането на нови таланти в индустрията?

Минчо Василев, Client Service Director, GOBOX: ‘Голяма част от тях навлизат в рекламата още преди да са разбрали, работейки над проекти, по-скоро като хоби или странични интереси.

В GOBOX талантите го разбират много бързо чрез голямата свобода, която получават, за да се изразяват и да подобряват качествата си. Вътрешната ни култура и селектирането на различни профили също ни дават предимство и допринасят за отлична среда и взаимовръзка.’

Денислава Ковачева, Account Director, GOBOX: ‘При търсенето на нови таланти едни от основните качества, за които се оглеждаме, са личната мотивация и проактивност. Трябва истински да вриш и кипиш за рекламата, иначе не става. На пръв поглед изглежда забавно и готино, но едновременно с това е и отговорно и изисква усилен труд.

А когато намерим такъв човек, в GOBOX го задържаме с възможността да твори на свобода. Даваме поле за изява на всеки акаунт, дизайнер и копирайтър. Персоналното удовлетворение от това идеята ти да бъде чута, възприета и реализирана е най-сладката награда.’

Какви предизвикателства очаквате при работата с новите таланти и как смятате да ги преодолеете?

Минчо Василев, Client Service Director, GOBOX: ‘Част от предизвикателствата са познатата ни липса на оформен подход у тях, самоорганизация и систематизираност в процесите, но според мен най-големият праг у един млад човек се поставя от липсата на самочувствие и увереност. Психологически работим над това, като отдаваме пълно доверие и приравняване мнението и важността на ролите на всички от екипа. Често казвам на младите колеги да не забравят, че ние се учим от тях повече, отколкото те от нас.’ 

Какво е Вашето виждане за бъдещето на рекламната индустрия в България?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Акцентът на нашата гилдия трябва да продължи да е в посока развиване на талантите, излизане на международни пазари, а специално за българския пазар – все по-усилена работа в създаването на комуникационни решения, които да не звучат като реклама. Други независими колеги се справят все по-добре в това направление и се радваме, че тяхното развитие подпомага бъдещето да е по-светло и тук.’

Защо смятате за важно активното участие в нови конкурси и състезания за рекламни агенции?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Конкурсите са най-естественият и правилен път за намиране на правилен  (дългосрочен) партньор – както от гледна точка на клиентите, така и на агенцията. Често при нас още в първия контакт се усеща дали ще има съвместност. Всички агенции да подкрепим стратегията за образоване на рекламодателите за пълна прозрачност, адекватно заплащане и разумни срокове за всяка про боно работа – в или извън конкурсите, които кумулативно може да взимат поне 20-30% от работното време през годината и 100% от извънработното.’

Каква е Вашата стратегия за вкарване на иновации и нови идеи в работата на агенцията?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Истина е, че това е постоянен и може би все по-труден процес. С навлизането на A.I във всеки аспект на ежедневието, всички сме подложени на постоянен процес по търсене на нови решения, както за постигане резултати за нашите партньори, така и за оптимизиране на вътрешните процеси. Не винаги търсенето на иновация в криейтив областта обаче гарантира доброто представяне и в двете направления. Лично вярвам, че трябва непрекъснато да храним желанието ни за ‘новото’ и да го тестваме регулярно. Само така може да се превърне в иновация и потенциално да стане работеща.’

Кака мислите, че рекламната индустрия може да допринесе за икономическия растеж и развитие в България?

Георги Първанов, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Определено смятаме, че индустрията ни трябва да е отговорна и да допринася за развитието на икономиката. Колкото по-креативен и ефективен е маркетингът на българските компании, както на локално, така и на международно ниво, толкова по-бързо те могат да се развият, да привлекат чужди инвестиции и да стъпят стабилно на краката си.

Не са малко и примерите, в които малки компании, но с добри рекламни стратегии, успяват да станат основни играчи на пазара, благодарение на добрия си подход в сферата. Това помага на цялостната пазарна ситуация, защото създава нови икономически възможности.’

Какви цели и планове имате за бъдещето на gobox и за развитието на рекламната индустрия в България?

Петър Бояджиев, Управляващ партньор, GOBOX: ‘Продължаваме нашето развитие, като независима комуникационна агенция, подновявайки и усъвършенствайки всяко перо от нашата дейност. В края на деня задачата и мисията ни е да доставим релевантна и екстра стойност за нашите партньори и клиенти. Вярваме, че това трябва да е и общата посока за индустрията в България.’

Повече за новостите и промени, свързани с GOBOX, може да проследите на техния уебсайт.

Запиши се за нашия бюлетин