Международният фестивал на креативността Cannes Lions с гордост обявява, че Бразилия ще бъде първият носител на престижната награда Creative Country of the Year. Това ново ежегодно отличие ще бъде присъждано на държави, които демонстрират изключителна и дълготрайна отдаденост към рекламата като двигател на прогреса и растежа.
Отличие за Бразилия и нейния принос към световната рекламна индустрия
Бразилия е призната за своята отдаденост към креативността и постоянното си блестящо представяне на Cannes Lions. Като част от това признание, делегати от Бразилия за първи път ще получат безплатен достъп до фестивала, което ще даде възможност на нови таланти да се включат в глобалната креативна общност.
Фестивалът през 2025 г. ще включва:
- Бразилски креативни проекти и изложби
- Специални бразилски лекции
- Networking събития, включително завръщането на FilmBrazil
- Активности, ръководени от бразилски таланти
Специална почит към Washington Olivett – „Кръстникът“ на бразилската реклама
Една от ключовите моменти на фестивала ще бъде отдаването на почит на Washington Olivett, един от най-големите имена в бразилската реклама. Оливето, който почина през 2024 г., беше носител на над 50 награди Lions и остави огромен отпечатък върху световната рекламна индустрия.
Жозе Бонифацио де Оливейра Собриньо, телевизионен режисьор и приятел на Оливето, коментира: „Вашингтон Оливето просто промени историята на рекламата в света.“
Креативността като двигател на икономическия растеж
Според данни на WARC, рекламните разходи в Бразилия ще нараснат с 7,9%, достигайки 93 млрд. BRL през 2025 г. Бразилската креативност не само носи международни отличия, но и се утвърждава като стратегически фактор за социалното, икономическо и културно развитие.
Марилия Мартон, секретар по култура, креативна икономика и индустрия за щата Сао Пауло, сподели: „Креативността е основна движеща сила за иновации и трансформации. Тя ни помага да намираме решения, да вдъхновяваме промени и да създаваме устойчиво бъдеще. В Бразилия тази страст е още по-силна, отразявайки нашето културно многообразие и уникалния ни начин на справяне с предизвикателствата.“
Историческо присъствие на Бразилия в Cannes Lions
Бразилия печели първите си награди Lions през 1971 г., а първия си Grand Prix – през 1993 г. за кампанията The Guaraná Diet Campaign на Dm9 Publicidade за Guaraná Antarctica. До днес страната има 1911 награди Lions, от които 20 Grand Prix.
От 1972 г. над 400 бразилци са били част от журито на фестивала, включително Марсело Серпа, първият бразилец, спечелил Lion of St. Mark.
Повече информация за Creative Country of the Year, включително повече информация за емблематични бразилски кампании, може да бъде намерена тук. Пропуските за Cannes Lions 2025 вече са налични, а повече детайли за различните опции за участие и финансирани възможности ще откриете тук.
Имате желание да се включите във бразилско водените събития на фестивала, свържете се с тях на partnerships@canneslions.com.