19.04.2024

БАКА печели бронз в първото издание на EACA Best Practice Awards

На 18 април в Париж EACA проведе своите дългоочакваните награди Best Practice Awards за 2024 г. Тези награди са доказателство за ангажираността към високите постижения в маркетинга и рекламата, отличавайки националните асоциации, които водят до значителен напредък и положителна промяна индустрията и обществото като цяло.

Процесът на подбор на заявките беше задълбочен и обмислен, с експертно жури, съставено от Christian de la Villehuchet, President of EACA; Tamara Daltroff, CEO of EACA; Carsten Kritscher, New Business Director Europe, Innocean; Helen Price, Global Chief Investment Officer Wavemaker и Miranda Hipwell, Chief Executive Officer, Adam&eveDDB.

Журито имаше предизвикателната задача да прегледа 26 изключителни заявки, от които бяха избрани 5 победители и 2 специални споменавания, като БАКА спечели Бронз за тристранния проект с Нов български университет и Българската асоциация на рекламодателите (БАР) – Рекламна академия

Журито оцени всяка заявка спрямо строг набор от критерии, като се фокусираха върху уместността на инициативата спрямо най-добрите практики, като иновациите и креативността на решението, ефективността на резултатите и потенциала за репликация на други пазари или полезността за други асоциации.

Тазгодишните победители илюстрираха идеалите за иновация, ефективност и социална отговорност в своите кампании:

1. Advertising Unlocked (IPA, Обединеното кралство) получи Голямата награда за пионерските си усилия в отглеждането на нови таланти. Advertising Unlocked има за цел да разнообрази бъдещата работна среда на рекламната индустрия в Обединеното кралство, като отвори вратите на агенциите за студенти, особено от държавни училища. През 2023 г. 91 агенции участваха, давайки шанс на 2000 студенти да се докоснат до кариери в рекламната индустрия, като повечето студенти сега обмислят път в рекламата поради положителния си опит.

2. The Female Futures Fund (IAPI, Ирландия) беше награден със злато за забележителната си работа в насърчаването на многообразието и приобщаването. Справяйки се с неравенството между половете в ръководните позиции в рекламния сектор на Ирландия, Female Futures Fund осигурява професионално развитие на жените чрез наставничество и семинари. От самото начало инициативата значително увеличи представителството на жените на ръководни длъжности в агенциите-членки на IAPI.

3. Първата креативна кампания на BINGO за най-добри практики (SAR, Полша) спечели сребро за своя изобретателен подход за подобряване на практиките за представяне. Кампанията на BINGO креативно се справя с неефективността и краткосрочния фокус в рекламните предложения. Чрез ангажиране на играчи от индустрията в кампания във формат БИНГО, тя достигна хиляди, демонстрирайки ефективността и потенциала за възприемане на най-добрите практики на целия пазар.

4. Ad Academy (БАКА, България) спечели бронз за значителния си принос в образованието.

Ad Academy / Рекламна академия е тристранен проект на Нов български университет, Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР) .

Проектът свързва академичното обучение с рекламното изживяване в реалния свят, като предлага на студентите конкурентна среда за разработване и представяне на кампании. Тази инициатива е осигурила над 500 стажа и работни места, доказвайки своята ефективност за преодоляване на пропастта между образованието и индустрията.

5. IIN (AACC, Франция) взе бронз за насърчаване на младите таланти в бранша. IIN отваря рекламната индустрия за различни творчески таланти чрез обучения и стажове. Програмата успешно интегрира първата си кохорта в индустрията, демонстрирайки възможността за възпроизвеждане на приобщаващия модел в други страни.

Специални споменавания

1. The Effectiveness Accreditation Programme (IPA, Обединеното кралство) отличава агенциите, като признава техния ангажимент за ефективност в техните услуги. С нарастващо участие от стартирането си през 2021 г., проектадемонстрира нарастващия фокус на индустрията върху ефективността като основна ценност, предлагайки възпроизводим модел за глобално приемане.

2. CommToZero (ACC Белгия) обединява белгийската маркетингова общност около устойчивостта, като предлага основни инструменти като въглеродни калкулатори безплатно. Успехът и ангажираността на потребителите илюстрират потенциала на платформата като модел за инициативи за устойчивост на други пазари.

Запиши се за нашия бюлетин